Thursday, December 27, 2012

♥ buku dan movie ♥



- Assalamualaikum -

 Tiket Wayang Free

Memandangkan Disember adalah bulan kelahiran aku (hehe - masih bajet muda), so secara automatiknya GSC akan bagi 1 tiket wayang free untuk movie-movie yang bertanda * sahaja. So, mende free sape taknak kan? Aku pun gigih la print kupon wayang tu awal bulan lagi. Mula-mula nak redeem tiket Twilight dengan Ika, tengok-tengok time kami sampai tiket pun dah tinggal depan-depan skrin. So, weols decide amek couple seat - haha romantik tak? =P


Then, aku gigih pujuk Pipi nak tengok wayang sebab nak redeem jugak tiket tu. Yang ada tanda * tu tinggal Lagenda Budak Setan - Katerina jek kat Sunway. Pipi giler-giler takmau tengok citer jiwang. Aku pulak gedik-gedik nak tengok jugak. Last-last bila sampai depan kaunter, budak GSC tu cakap movie Katerina dah di cancelkan. ='( Terpaksa la tengok citer Hobbit. Dah la 3 jam ceritanya, tak sampai klimaks lagi..dah to be continue..sedih! Tiket free tak dapat tukar jugak pun.


Last-last time besday aku aritu (22 Dis), aku ajak angah dengan adik hang out kat Penang. Pegi Pesta Penang, jalan-jalan, lepak-lepak makan-makan, (theyols yang belanja aku pizza.. =P), main bowling, sambil tu aku paksa depa tengok wayang jugak. Haha. Yang super duper bestnya, tiket free aku tu dapat redeem jugak akhirnya dengan cerita yang sangat best - Life Of Pi dekat Queensbay. Yahuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu! =D Sengih sampai pagi besok!



Buku-buku

Gaji pun dah dapat bonus. So, shopping la buku. =') Beli 3 buah - Bukan Sekadar Resepi by Roza Roslan. Sebelum Aku Bernikah by Hilal Asyraf dan satu lagi buku ehem-ehem. =P Haha. 



Hari Warga Staf & Kursus 5S

Saat-saat genting camni la jugak lab aku bizi nak anjurkan macam-macam event. Dengan kerja kawen pun pening-pening lalat. Dengan routine labworks pun banyak. Sangat pening kepala. Mungkin aku perlu buat 5S dalam otak aku ni supaya lebih sistematik otak aku bekerja. =P

Hari Warga Staf alhamdulillah dah settle arini. Jangan tanya game yang aku masuk dapat no berapa. =P Yang penting enjoyyyyyyyyyy~

Esok Kursus 5S still berlangsung. Bersambung daripada semalam. Ni pun tak sempat nak set up makan semua. Nasib baik ada kawan-kawan tolong. Thanks uols. =') Ada 3 projek kena present esok. Wish me luck!

Next event nak buat Lawatan Muhibbah ke Rumah Anak-Anak Yatim Pengkalan Hulu. Banyak mende nak dibeli, nak buat bajet, nak di organized. Moga-moga Allah permudahkan.

Hehe sampai satu hari Incik Tunang cakap dia rasa nervous dekat dah nak nikah. Aku pulak ntah-ntah tak sempat nak rasa nervous, tau-tau dah nikah! =P 


Nota kaki :

Saya suka buku, awak suka kopi. Harap-harap kita dapat buka kedai 'Books & Cafe' ala-ala Starbucks & Borders. Nanti dah pencen, bole ngadap buku dan kopi sampai muak! =D








No comments: