Tuesday, October 2, 2012

♥ snowbell ♥


- Assalamualaikum -

Seminggu setengah kehilangan Snowbell yang dikasihi.
Rasa nak meroyan.
Balik rumah, terbayang-bayang Snowbell depan mata.
Rasa nak bersedap-sedapan peloks Snowbell sambil tengok tibi, tido, makan nasik, sidai baju, basuh pinggan, masak, hatta berjalan saja-saja dalam umah pun, aku memang slalu pegang Snowbell. 

=( =( =(

Aritu angah tanya Baby In, 

" In, In tak rindu Snowbell ka?"
" In mesti la rindu, tapi tak mau tunjuk kesedihan In. 
In takmau Snowbell sedih bila dia tau In sedih.."

(-.-')

Derrr, i'm speechless. In memang suka propa je lebih.
Tapi, memang mama ada pesan masa Snowbell mula-mula hilang tu : jangan cakap-cakap sangat pasal Snowbell depan In. Ada time-time dia jadi rindu..

Ekhem, redha jela. Buat sapa-sapa yang amek Snowbell weols, sila jaga baik-baik.
Weols nak jumpa 'anak yatim piatu' tu di syurga kelak.

***********************************

Sejarah kemunculan Snowbell di rumah weols.

Satu petang, mama & baby In jumpa baby kucing dok meow-meow belakang umah.
Tengok bulu kaler putih, comot ya ampun~ Geli!
Pastu depa amek mandikan, bagi minum susu. Pastu bela.
Nama Snowbell tu, berkat hasutan aku ngan In la - lepas kami tengok citer Stuart Little...kan ke nama kucing putih bulu kembang tu Snowbell? =P
Bila Snowbell dah jadi kanak-kanak, pun aku tetap tak suka + geli sebab tak comey langsung, kurus keding.

(Aku memang suka kucing, tapi susah nak jatuh cinta dengan kucing. Takde sape dapat ganti Meah dalam hati aku ni.)

Lama-lama Snowbell dah besar sikit (kurang setahun la bela), dia jadi makin comey. Bulu gebu-gebu. Kaki pendek, jalan kedek-kedek, angkuh. Bila orang panggil, tak penah menyahut. Kami panggil Snowbell bisu. Tapi, engkau nak buat apa pun kat dia, tak kesah punya - penyek, cium, gomol, peloks kuat-kuat, tarik misai - dia sabarrrr je~

Okay, sekarang saya dah mula rindukan Snowbell. Ni yang malas nak citer panjang-panjang pasal dia ni. Minggu lepas, tiap-tiap malam meroyan menangis rindukan Snowbell. Macam orang putus cinta. Macam tu la gamaknya.

Nampaknya, Allah tak panjangkan jodoh kami. Baru je hati ni terbuka untuk bercinta dengan kucing lain selain Meah, tapi Snowbell hilang pulakks! =( =(

Buat Snowbell, ketiadaanmu dirasa. Tak sangka pulak gambar yang baru amek ni, gambar terakhir kenangan bersama Snowbell... Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!  

Kalo kehilangan Snowbell kekal ke alam satu lagi (bukan orang curi), weols doakan semoga bertemu kita di syurga nanti. Insyaallah. Semoga Allah redha. Rest in peace, Snowbell! 



Nota kaki : 

Seriusly, aku rasa teruk macam putus cinta bila Snowbell hilang!







No comments: