Thursday, May 17, 2012

♥ Allah engkau dekat ♥


- Assalamualaikum -

Dear blog,
Subuh. Sejuk, hening, sepi.
Aku tahu diri ini banyak berdosa.
Pada dia, dia, dia, dan DIA.

Allahuakbar,
di bumi mana lagi hendak ku pijak jika aku masih mendustakan nikmat-Mu?
Ampunilah aku..hamba-Mu yang sememangnya jijik ini.
Berikanlah aku kemanisan iman, 
tingkatkanlah ketakwaan diri ini.

Iman,
Sesungguhnya ia bolah menjadi lusuh-selusuhnya jika tidak digilap.
Yeah, begitulah imanku sekarang..
Allah..allah..allah..
Berikanlah aku kekuatan untuk terus berjihad melawan si syaitan & nafsu durjanaku ini..
Aku semakin jauh tersasar pada malam-malam terakhir ini.
Kenapa aku semakin lemah untuk bangun menghadap-Mu kekasihku?
Jangan Kau tarik cinta ini..
Aku takut..aku takut..
Takut jika dipanggil pulang tanpa sempat bertaubat!

Allahuakbar..
Engkau Maha Mengetahui apa yang tersirat di lubuk hati.



Nota kaki :
Tolong ingatkan aku kembali asal-usul kejadian diri.
Hanyalah dari setitis mani..



1 comment:

||aLeaSaRa|| said...

alhamdulillah tenang hati baca entri ni :)