Wednesday, January 25, 2012

♥ kita insan biasa ♥

- Assalamualaikum -

Hari ini dah start kerja balik selepas 4 hari beraya cina di kampung.
Semalam jammed dari Kedah nak ke Penang - oh, macam dah lama tak balik malam-malam kan? :)
Selalunya subuh-subuh esok baru nak balik.
Pagi tadi pegi amek laling-laling kat Penang Sentral - baru sampai dari Kelantan dan Johor.
Rindu pulak kat budak kecik Nurin Syazana, mama, abah dan adik-adik semua.
Ekhem, perkara yang paling aku benci bila cuti lama dan permulaan kerja ialah menahan rindu.
Hadoi, sejak dari Form 1 sampai habis sekolah, masuk U, dan dah bekerja ni pun, masih lagi menangis sorang-sorang dalam bilik sebab homesick! Grrr~
(-.-')

Tiba-tiba terpikir, 
kalo aku dah ambik keputusan untuk buat 'perkara itu'..bersediakah aku?
Takut.. :( Hutang banyak tak bayar habis lagi.
Takpe..berusaha..insyaallah Allah permudahkan.
Maknanya aku kena cari duit sebanyak lebih kurang 7 - 8 ribu lagi dalam masa 8 bulan ni.
Tuhan..bantu aku ya allah..
Jika ini yang terbaik untukku, dan untuk kami-kami, permudahkanlah ya robb~


Nota kaki : 
Marilah kita - manusia biasa-biasa ini menjadi luar biasa di mata Dia.
(^_^)


2 comments:

Firdaus® said...

semoga berjaya ye..bila dah tekad,kena buat betul2 baru berjaya..smoga dapat kumpul duit..huu..

btw do follow my blog ye~

Bilik Hijau said...

semoga berjaya dalam lapan bulan ni ...