Thursday, December 22, 2011

♥ happy birthday to me ♥

- Assalamualaikum -

Pagi tadi ada satu mesej masuk, 
" How you expect me to remember your birthday when you never look any older? 
Happy birthday budak gedik. I love you.. "
Ngee..tersangatlah sengal insan yang hantar mesej tu. I love u too. muahhh~

Alhamdulillah, genap 23 tahun. Apa rasa? Getting older? Or getting mature? (-.-')

Wishlist aku sempena hari ulangtahun ke 23 ni : -

Nak memaksimakan kebaikan - membuat perkara-perkara yang nampak mudah dan remeh pada pandangan mata manusia, tapi dapat memberi kebahagiaan terhadap orang lain. 
Contoh : Senyum/beri salam bila berselisih dengan orang. 
Kutip sampah tepi jalan.
Mengamalkan sunnah rasullullah s.a.w -
bermula sunah yang kecil-kecil seperti masuk toilet kaki kiri, keluar toilet kaki kanan, baca doa.

 Ingin menjadi manusia yang positif, dan tak mudah melenting. Dapat menerima segala pandangan orang lain dengan hati yang terbuka walaupun berbeza dengan pendapat sendiri. Ikhlas dalam mengeratkan silaturahim (bersahabat) tanpa mengharapkan balasan. Sentiasa positif walaupun sakit hati..hehe :p

 Menjadi seorang yang humble, sentiasa bersederhana dalam segala hal. Dunia ini tak kekal, akhirat sana yang kekal abadi. Cukuplah dengan apa yang ada, sentiasa bersyukur dengan nikmat Allah yang tak pernah putus ni.

Jiwa ni dah meronta-ronta untuk aktifkan diri beroutdoor kembali. (^_^) Giler rindu dah ni. Harap tahun depan, dipermudahkan Allah dan dimurahkan rezeki untuk kembali menikmati kurniaan tuhan dari sudut alam sekeliling pulak. Ingin belajar berenang dan memanah. Tak lupa jugak nak tambah ilmu survival. Skill tu penting dalam kehidupan ni. Kalo terjadi apa-apa, kita takde pape yang tinggal kecuali ilmu kemahiran diri tu jela.

Nak kawen pada tanggal 1 Muharram - tahun bila? Wallahualam. (^_^) Berfikir untuk berhijrah diri agar menjadi lebih matang dalam segala segi. Walaupun hakikatnya, aku masih lagi berperangai macam budak-budak. Hehe.

Nak membaca sampai habis sebanyak mungkin buku. :) Payah ni. Tapi, akan berusaha..insyaallah.

Thats all. Semoga Allah memelihara kita semua dari fitnah-fitnah akhir zaman ni. 
Kawan-kawan, doakanlah keberkatan hidup saya di dunia & akhirat ye. 
Same goes to u all. Insyaallah.

- H A P P Y    B I R T H D A Y    T O   M E -

(^_^)



2 comments:

MarY_z said...

semoga semuaaaa wishlist jadi kenyataan! amin. :)
happy birthday lagi sekali! hehe

Anonymous said...

bopa kali aku cakap ? sila tag nama aku. haha. untung2 org pi usha beloggg berhabuk tu :)