Thursday, November 10, 2011

♥ do you love your job? said YES! ♥

~ Assalamualaikum ~

Dear blog,

Huwaaa! Today was terrible, really. Rasa macam grrr~ sangat. Aku berdoa jela supaya minggu ni cepat-cepat  berlalu. Bukan mengejar sesuatu tapi tak sabar untuk meninggalkan sesuatu.

En Shabani pegi kursus. Jadi, aku selaku pekerja yang patuh mengikut jadual rotation jaga kaunter mula menjalankan tugas. Bukan tak suka jaga kaunter receiving tu, tapi di tempat dan keadaan sekarang sangat tak sesuai dengan jiwaku dan membosankan. Kalo dulu di Bertam Indah, sangat hepi. :) Nak suruh jaga kaunter setahun pun ku sanggup. :) Oppss..lupakan kisah lama. Sekarang dah di tempat baru ye. INGAT!

Mungkin sebab aku terpaksa berkelakuan seperti 'bukan aku'. Segala gerak geri harus dicontrol sebab lab sebelah kiri ni terlalu banyak bos yang grr~. (Maaf incik, puan bos jika anda baca blog saya ini. Tapi, mungkin bermakna anda perlu mengubah cara pimpinan anda supaya kami tidak terasa seperti grrr~. Diam kami bukan bermakna kami setuju. Tapi, kami rasa menyampah dan malas nak amek tau. Hanya mengikut arahan tanpa dapat 'menghormati' arahan tersebut. Anda paham kan? Maaf sekali lagi.)

Sebenarnya semua kerja itu seronok kalo kita mampu meng'adapt'kan diri dengan orang-orang yang bersama-sama menjayakan kerja tersebut. Mungkin juga salah diri aku yang serba tak sempurna ini. Tapi, aku betul-betul rasa seperti dimasukkan ke dalam 'acuan robot' apabila masuk ke dalam lab-lab sebelah kiri ini. Terkongkong. Nak borak -- tak boleh. Nak gelak kuat sikit -- tak boleh. Nak online -- tak boleh. Mungkin hanya perlu duduk tegak dan senyummmmmmmm bila bos lalu depan mata. :) :) Seronok giler kan? kan? kan?

Hahaha..bertabahlah. Semua keje ada pahit manisnya. Mungkin keje aku ni dah untung banyakk..banyak manisnya daripada pahit tu. Bersyukur sangat dapat keje di tempat yang terbaik ini. Tapi jika ada rezekiku di tempat lain, aku tidak menolak. :) :) Doakan ye kawan-kawan.. Doakan supaya 'matlamat'ku yang satu tu tercapai seiring dengan redha Ilahi. 
Matlamat apa tu?? Hehe..tak bole bagitau lagi.. Tunggu next year. Insyaallah. Doakanlah~

(^_^)

really enjoying my work~ sumpah tak tipu. :)

2 comments:

Ikr@m said...

slm.hye kak.singgah sini jap.hehe..
lama bebenor x masok sini. :-)

FarhanahAdzlan said...

yeah setuju dngan kata awokk..sume keje ada pahit manisye=)