Friday, June 17, 2011

♥ Setahun alumni ESQ ♥

- assalamualaikum -

Hari ini genap setahun menjadi alumni ESQ.
Alhamdulillah ya allah,
Engkau masih beri kami peluang untuk mengejar rahmat-Mu.

Di saat aku mendambakan kasih-Mu,
Kau uji aku dengan ujian itu.
Dan aku tersungkur,
rebah dalam keindahan dan kecintaan duniawi.
Aku gagal ya robb..

Kau ampunkanlah dosa-dosa masa laluku,
dan dosa akan datangku.
Aku mahu berubah, berubah untuk mendapatkan kecintaan-Mu.
Sungguh, aku redha atas segala sesuatu yang terjadi ini.
Kerana aku yakin, Engkau mahu mengajar aku tentang ketakwaan pada-Mu.

Terima kasih ya allah,
kerana di saat aku hampir rapuh, lemah-selemahnya,
Engkau kurniakan aku sahabat sebenar yang dapat membawa aku ke jalan-Mu.
Semoga mereka sentiasa berada dalam rahmat-Mu.


Amin~


4 comments:

cik azeya said...

amin. :)

FariehanIbrahim [LBC] said...

aminnn..nice dear! ^^

nelly said...

amin , amin ~
:)

Muhammad Novyar Nafis said...

wahai cahaya matahari cintaku, ketika ku baru berjumpa

seakan lambaian salammu, seakan salam selamat datang

sebelum puasnya mendekat, memandang wajahmu nan elok

kau penuhi dia dengan cahaya cintamu
menjadikan neraka nafsuku beku

aghh...kau kosongkan pecinta dengan derita

hanya untuk cahayaMu..
Wahai... Cahaya Maha cahaya9