Tuesday, June 7, 2011

♥ kawen? ♥

- assalamualaikum -

Sekarang sekolah cuti, bermakna banyak majlis kawen-kawen. Tahniah buat yang dah selamat menjadi laki-bini orang, dan tahniah jugak buat yang baru bergelar tunangan orang. Semoga kekal sampai ke anak cucu akhir hayat. Amin.

Aku? Jangan ditanya bila nak kawen-kawen. Ikut nafsu, memang nak! Sape tanak dibelai manja tiap malam? Balik keje penat-penat, ada suami urutkan. Oh gilos..naik gerun bulu ketiak aku bila taip perkataan SUAMI. Kenapa? Paranoid? Nonsense lah. (-.-')

Sebenarnya, nak jadi seorang isteri, ibu, dan menantu bukanlah susah. Senang sangat. Sekali akad nikah je, dah dapat macam-macam gelaran - isteri, ratu sehari, menantu, kakak ipar, adik ipar, dapat makcik-pakcik baru. Kan banyak tu? Tapi, bukan mudah jugak untuk menjadi seorang isteri mithali, menantu yang dikasihi, kakak ipar yang disayangi. Petuanya? Oh, maaf.. Jangan tanya aku, sebab aku masih bujang!

Jika ditanya pada aku, dah bersediakah untuk hidup berdua dengan yang dicintai itu? Jawapannya, YA! 
Tapi, sangat belum bersedia untuk hidup bertiga, berempat, berlima, dan berenam dengan family sebelah sana. Takut diri ini tak sesempurna mana di mata mereka. Mungkin aku tak cantik, tak pandai masak, tak pandai mengemas rumah? Ntah.

Kadang-kadang aku tak punya jawapan yang pasti tentang soalan-soalan yang banyak berlegar di minda kala ini. Huh.

Percayalah, berkahwin itu menikmatkan.


Nota kaki : 

1) Kadang-kadang hidup tanpa fesbuk itu menyeronokkan.

2) Tahniah buat adik kamu yang dah selamat bertunang dengan orang jauh.


17 comments:

Rozuan Ismail said...

kahwin itu bukan main-main.itu adalah tanggungjawab

muhamad hanif said...

Kawenlah..
Kawenlah..
Kawenlah..
Kawenlah..
Kawenlah..


ahahahhahahahahaa

najwa's said...

@Rozuan Ismail

betul! tanggungjawab yang berat sebenarnya~

najwa's said...

@muhamad hanif

cet, nak hasut suh aku kawen cepat-cepat la tuh. debush!

JIJI YU said...

ade orang kate..kalo asyik dok pikir kawen tu nak memuaskan nafsu je.mmg lambat lagi la jodohnye..

najwa's said...

@JIJI YU

ye? ngee~ baiklah, kawen bukan sebab napsu. :p

ain revival said...

hehehe..tak sabar ekk! mak pn asyik suruh cari pakwe..suruh kawen cpt2..haha

cik zaza said...

ye, kalau ikut nafsu memang nak kawen sekarang jugak! tapi sy sendiri tak bersedia. huhu

najwa's said...

@ain revival

ye, cepat pegi kawen! (^_~)

najwa's said...

@cik zaza

hehe bak kata jiji yu, kalo niat nak kawen sebab napsu, lambat jodoh weh. tanak! ;p

muhamad hanif said...

Alaaa...

kawenlah..

tautautau..


HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH

Murni Yusoff said...

haha..sukalah entri nie,kdg2 mmg mcm senang je kawin nie..akad,pstu dpt gelrn byk2 mcm tu kan..hehe..tp klu pk btl2 kawin bkn hl mainan dn ujikaji ek..hehe

tq2,i like!! =D

sahromnasrudin said...

apabila sudah berkahwen, mahu tidak mahu anda perlu bersedia dengan rol itu....

najwa's said...

@muhamad hanif

ei, debush 10x. padan muke.

najwa's said...

@Murni Yusoff

ye syg, kawen bukan perkara main-main. kena pikir masak2, harus jadi matang, dan bersedia utk berKORBAN. :) jangan lupa, pahala pun banyak tau bila dah kawen. :p

najwa's said...

@sahromnasrudin

yup, harus bersedia. (-.-') berat tanggungjawab.

mystery boy said...

aku pun nak kawen jugak, hehek :P