Monday, April 4, 2011

♥ kisah aku dan imam muda asyraf ♥

- assalamualaikum -


:kiss::flower::look::laugh:

selamat malam selasa semua~

hari jumaat lepas, surau kitorang jemput Imam Muda Asyraf datang bagi tazkirah (pagi-pagi, before masuk keje)..

aku punya la excited tulis dalam fesbuk..

"sok ngedate dengan asyraf."

sampai heols salah paham. maap ye bucuk~ (-.-')

*******************************************

tazkirah dia sangat sempoi.. oo well, macam tazkirah orang muda-muda.. hehe.
tapi pape pun, ustaz asyraf betul-betul membuka pintu hati dan minda aku yang ALLAH tu Maha Pengampun.

ye, sebelum ni pun, aku tau Allah Maha Pengampun. Tapi, aku ada baca kat satu forum ni, yang jangan harapkan kenikmatan ALLAH jika hidup ni penuh dengan dosa lalu. Puas aku pikir, ada betulnya cakap forumer tu.

Pastu aku jadi pesimis (cenderung untuk melihat sisi gelap segala sesuatu). Jadi paranoid untuk berkawen..(sebab aku pikir, hidup aku terlalu banyak dosa sehingga tak layak untuk digandingkan bersama dia~) Pastu aku jadi meroyan, nak mintak clash la..ape la..asyik nanges siang malam sebab ingatkan Allah tu tak ampunkan dosa-dosa aku. Memang teruk. (-.-')

Lepas ustaz asyraf cakap, ALLAH tu penerima taubat walaupun dosa sebesar gunung..aku rasa masih ada sinar. ALLAH sayang kat orang yang bertaubat, walaupun dia asyik buat dosa, then taubat, dosa..dan taubat balik..sebab dia sedar yang dia berdosa..tapi tak mampu nak control diri. betul kan ustaz?

lagi satu, ALLAH akan tutup aib seseorang tu di akhirat kalo dia menutup aib orang lain kat dunia ni. tapi, kalo orang tu gatai-gatai pegi cerita aib dia sendiri kat orang lain, sedangkan Allah dah tutup aib dia, inilah golongan yang tak dimaafkan oleh Allah. :( :( Slalunya kita buat kesalahan ni tanpa sedar.

So, pasni, kalo dah tau buat dosa tu, tak payah dok kepoh cerita kat orang tau. (-.-') pesanan untuk diri sendiri jugak~

DOSA = DIAM, BERTAUBAT, MINTAK AMPUN KAT ALLAH.

oklah kot.. kalo ada salah info ke ape ke, mohon ditegur ya? saya budak baru belajar, kalo salah tolong tunjukkan~ :)

:reading:

bye-bye & gudnite.

(^_~)




12 comments:

azrinrahim said...

semoga kamu berkekalan dgn sidia.. memang indah, Allah sentiasa memaafkan hambanya cuma hambanya shjayg alpa.. kita sbgai nsan kne ingt Allah sentiasa dgn kita walau apapon yg berlaku..

IJAT360 said...

wah...imam muda asrap dari penang mai na..tu dia..moga2 dapat memberi keinsafafan pada diri najwa..^_^

nelly said...

suka ayat yang ustaz tu cakap ~

DKosongLapan said...

cik najwa hanani.....
betoi ALlah tu maha Pengampon....dan kite sementaghe masih ade waktu ni...ambik le peluang bertobat...selagi nyawe masih ade...

Cik Bidadari said...

entry ni best... saya nambah sikit yeak... apapun dosa hambaNYA... semuanya ada peluang merasa syurga... dengan syarat jgn sesekali menduakan dia... dan terjerumus ke 'syirik' atau menduakan dia. takda peluang melainkan dengan kehendakNYA...

awak kita suka entry nie... thanks sebab share

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

wah!!!v org penang mai turun..banyak ilmu dia kan..dapat amek sedikit pun dah syukur...

adan said...

pernah gak dengar bila kita buat dosa dan bertaubat pastu melakukannya lagi.. ALLAH maha Pengampun..

mykhalis said...

ada orang bukak aib diri sendiri kerana nak bagi pengajaran..susah nak jmpa orang bukak aib kerana bangga.. tapi kalau aib beromen, ramai yg bangga sbb dia sangka itu bkn aib

nazirulhazwan~ said...

pelik lani ade orang yang berbangge dengan dosa, bodoh benar kan kan kan?

tokeh besar said...

kalau dah tobat...dan tak buat lagi..baru tobat...

ni tobat sat..buat balik..tobat sat..buat balik....taubuat ada la...

najwa's said...

azrin : thanks dior~ insyaallah, amin. :)

ijat : hehe suka tgk muka dia okeh. :p

nelly : suka jugak~

D08 : najwa hazwani ler.. (-.-') insyaallah.. :)

cik bidadari : thanks syang :)

najwa's said...

sahrom : yup, heols pun org penang :)

adan : tp, mesti berusaha jugak nak jauhkan dosa tu lagi.

khalis : kalo nak jadikan pengajaran, tak payah perkenalkan diri bole tak eh? (-.-')

naz : tu yg sedih, termasuk diri aku sndr :(

tokeh : a'ah. syarat tobat tu bertekad xmo ulangi kesilapan lalu. tp, manusia ni imannya turun naik, hatinya berbolak balik.