Wednesday, April 13, 2011

♥ allahuakbar! dia hidup kembali.. ♥

- assalamualaikum -

Hari Isnin lepas, ikan yang aku bela dalam balang (taktau nama penuh ikan tu..) hampir-hampir nak mati. Siyesly dah nazak sangat. Aku balik keje kul 5 tengok badan dia dah terbalik sambil nyawa-nyawa ikan dah. Hati ni sedihhhh teramat sangat. Aku hanya mampu melihat. Tak tau nak watpe. Nak buat CPR, takot tertelan plak. (-.-')

Aku pun tukar air balang dia sebab dah kotor. Ikan tu akhir-akhir ni makan banyak giler sampai aku pun pelik. Aku plak seronok tengok dia lompat-lompat nak makan, aku bagi lagi makanan banyak-banyak. Kat situ la salah aku. :( :( :(  Ikan mana leh makan banyak-banyak la~

Lama dia takle nafas camtu. Seksa aku tengok. Pagi Selasa aku bangun pun, tengok dia masih lagi mereng-mereng. Sadis weh. :'( :'(

Pastu semalam aku p keje dengan perasaan yang berbelah bagi. Reda jela kalo dia ditakdirkan pergi dulu dari aku. Balik keje pun, aku lemah longlai jek. Aku dah agak dia akan mati..(sebab berdasarkan pengalaman aku bela ikan dulu-dulu, sebelum mati, memang ikan tu akan mereng dulu..  
p/s : aku memang banyak bela ikan sampai mati. (-.-') )


ikan aku mereng camni la. (-.-') hasil digoogle.


Tapi,

SUBHANALLAH~ 

ALLAH Maha Kuasa atas sesuatu yang dikehendaki-Nya.

Ikan tu hidup balik. Siap boleh berenang-renang bersuka-ria macam tak penah nazak. Syukur sangat-sangat. Aku tak tau nak explain cmna perasaan ni. Malam tu aku mintak doa sangat-sangat kat Allah supaya panjangkan umur ikan tu, walaupun harapannya sangat tipis..dalam 20% jek boleh hidup.

Aku betul-betul terkejut dan bersyukur Allah dah makbulkan doa aku. Allah tu Maha Penyayang - walaupun aku ni seorang pendosa, tapi dia tetap kabulkan permintaan aku. 

Alhamdulillah.. alhamdulillah.. alhamdulillah..


- bukan gambar sebenar jugak, nanti aku tepek gambar dia ye? -


Sungguh aku beriman kepada-Mu ya Robb.. 

Aku bersaksi bahawa tiada Tuhan yang aku sembah melainkan ALLAH s.w.t, dan Nabi Muhammad s.a.w. itu pesuruh Allah~

(^_^)



7 comments:

Sunah Mohammad said...

alhamdulillah...:)

padlie said...

alhamdulillah.. ikan dia x pandai control makan.. dia bedal selagi ada.. hehe

muhamad hanif said...

oh..dia seekor ikan rupanya ;)

alongxp said...

ikan sy plak,sy balik keje bukan maen lg cargas,sy bg mkn,masuk bilik,mandi,kua2 da keras terbaring...
anyway,sy tag kamu kat cni...
http://kakicandid.com/blog/2011/04/13/mahu-join-bloglist-pilihan-askrie-hishamuddin/

Khuzrin Kamarudin said...

bagi nama ikan tu Tuah,, hahha..

HonEyBuNNy said...

alhamdulillah....;-)

najwa's said...

sunah : ye, tq allah :)

padlie : tu la pasal. syok plak tgk dia makan banyak2. :)

hanif : hehe yup! dia ikan ler~

along : hehe terbalik plak ye.

khuzrin : hehe bole gak. tuah + jebat. ada 2 ekor ikan.

honeybunny : yeah. alhamdulillah~ :)