Sunday, March 6, 2011

♥ double ayam penyet ♥


- assalamualaikum -

Hepi weekend.. :) opssssssss, weekend dah lepas. Hepi upcoming monday. Tamau monday blues ya!
Peace :))

 
Tadi pegi merayap dekat Jusco Bukit Mertajam dan beristirehat di Kulim sambil menghabiskan duit yang dah tinggal nyawa-nyawa ikan tu. 
(-.-') Hello adek manis, baru 6hb okeh. *sigh. 


Nasib baik ada kamu yang sangat bermurah hati sponsor segala stok-stok makanan yang sangat banyak + stok make-up (oppsss..compact powder jek! macam ler aku ni reti sangat nak bermake-up. lol.) dan sudi mencuci keretaku hingga berkilat. Wow! Heaven sangat arini. Makaceh kamu. Muah. (>_<)


Arini dalam sejarah hidup aku menikmati 'ayam penyet' untuk pertama kali. Tapi, arini jugak melantak dua hidangan ayam penyet yang berlainan tempat dan cara masakannya. 



1) Lunch : Ayam Penyet AP di Jusco BM - Pilih dua lauk jek. Haha, sebab blur tak tau nak pilih apa. Namanya pun pelik-pelik. Indonesia mari kot rasanya. Memang sedap. :) Lembut je ayamnya tambah dengan sambal yang super pedas. Masyuk. :) Tapi, elok dah habih makan, tengok tulang ayam tu, hitam kekelabuan. Apakah? (-.-') Mungkin ayam lama? Berdoa supaya tak.

* Nasi putih : Rm1.50
* Ayam penyet AP : Rm8 - seketul jek, tak puas betul. 
* Uadang penyet : Rm8 - ada 6 ekor.

-
-


2) Petang : Melantak Nasi Ayam Penyet kat Kulim - Sedap jugak. :) :) Lemak-lemak manis gitu rasanya.
Murah. 
* Nasi Ayam - Rm 3.50
* Laicikang - Rm 2

Nak try? Pegi sini.
 

Kedainya agak bersih la. Tak macam warung-warung kotor tu. Ada macam-macam jenis nasi ayam kat sini. Ada nasi ayam panggang, madu, penyet, berempah..lagi? Apa ek? Tak ingat dah. Ada gak jual makanan-makanan goreng kat sini. Try la. :))

-
-

huhu, sangat teringin untuk menikmati ayam penyet di Ampang.

(>_<)


Nota kaki : 

1) Perut masih penuh dengan ayam-ayam penyet. Tapi, telah memakan sushi lagi 3 ketul. Perut cramp. (-.-')

2) Cuba untuk meminum susu untuk kesihatan diri. *sigh* Susu segar kalau ditambah koko crunch, baru boleh masuk perut ni.

3) Tolong kira kalori yang dah selamat menyerap dalam tubuh badan aku boleh? Ditambah dengan coklat dan kerepek pedas yang banyak MSG. Kesian perut. :(( 

4) Setelah 3 hari makan-makan dengan banyaknya, aku berazam untuk kembali bertemu pakcik itu di medan jogging esok. Harap-harap tak hujan.


♥ peace ♥

4 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

sedapnya.....

=)

FurBall said...

byk tol makan..hr nih makan nasi lemak yg tak sedap utk dinner...ugh..anyway..walaikumusalam..org dah bg salam kena lah jwb bila terbaca awal2..ahahaha

najwa's said...

gksb : yup. sedap :)

furball : hehe rezki jgn ditolak. :P

sarah mohamad said...

best oh ayam penyet :) suka sambal dia. pergh!