Tuesday, February 22, 2011

♥ jogging itu membosankan ♥


- assalamualaikum -


Ye, jogging itu memang membosankan. Korang best ke kalo badan berpeluh-peluh, penat, dahaga sume tu?
Tambah-tambah kalo jogging kat tempat yang sama jek hari-hari. Sampai pakcik-pakcik, makcik-makcik, nenek-nenek kat situ pun dah bosan nengok muka kamu. Tapi, demi kesihatan diri, berusahalah. :)

-
-

Agak-agak korang kan, apa ye yang boleh kita buat supaya berjogging itu menjadi satu hobi yang masyuk?


1) Jogging bersama kawan-kawan = boleh borak2, sambil2 cuci mata kan? Pastu gosip-gosip. :P


2) Jogging kat tempat berlainan = kalo agak2 dah bosan kat satu2 tempat tu, tukar le angin. Pegi la kat trek ke, tepi tasik ke, tak pun area taman perumahan sendiri.


3) Jogging sambil dengar lagu = ramai yang wat cmni kan? Tak le bosan bila dok sorang2 tu. Terapi jiwa gitu.


4) Bawak budak-budak jogging sekali = hehe budak-budak kan suka berlari2? So, apa kata main kejar-mengejar dengan diorang? Dapat gak kuar peluh kan? (^_~)


5) Kalo rasa dah bosan jogging, naik la basikal plak. Best jugak tu.

6) Tak pun, pegi la gym. Gym ada macam-macam kemudahan. Best gak. Tapi, kalo hari-hari ke gym pun, mau muntah gak aku ni. Lain le peminat setia gym macam Incik Ben tu, kompem berselera jek tengok treadmill hari-hari. :P

-
-

Pendek kata, aku pun tak tau apa lagi yang boleh aku buat supaya aktiviti jogging aku tak membosankan.

Haish, any idea?

(-.-')




Nota kaki : Berusaha, berusaha, berusaha untuk ke 'Bintang'. Ya allah, berikanlah aku kekuatan fizikal, mental dan spiritual untuk aku kembali bergunung lagi. Amin. :)



♥ peace ♥


4 comments:

Sunah Mohammad said...

dari dulu selalu je cakap 'nak jogging'..tapi tak terjogging-jogging..hehe..

thanks najwa..:)

Wahida Nasution Thakhrim said...

saya jogging sambil dengar lagu tak pun dengar radio.. kadang2 terbawa perangai menyanyi kuat masa jogging.. sampai ada yang menoleh.. malu!!

najwa's said...

sunah : hehe slow2..tak lari jogging dikejar. :) gudlux dear..

wahida : hehe asyik gitu jog sambil nyanyi ek? :P

neesa said...

hermm..jogging ehh..
x de la bosan kalau ade member..
klo penat better berjalan jeh but constant lah.