Thursday, February 17, 2011

♥ doakan mama saya ya? ♥



Dear blog,
sedeh la... :(

Arini rasa bersalah lagi. Aku terlalu mengejar menda yang tak pasti sehingga terlupa tanggungjawab hakiki. huh. sigh*


Maaf mama. Kakak sayang mama, ketat-ketat.

Sebenarnya dah hampir 2 minggu aku tak kol mama. Bukan tanak kol, tapi, bila aku kol adek jek, mesti mama takdak time tu. Haish. :(
Nak kol henpon mama, takut tak angkat. Slalu letak dalam handbag jah.


Pastu malam ni, ada miskol..tett, abah?? OMG, aku dah start rasa bersalah. Pastu, lepas solat, aku kol abah balik. Cakap dengan mama sat.


Pastu mama bagi kat baby In (adek bongsu aku), baby In marah-marah aku plak (ala, marah manja-manja..nada budak kecik 3 tahun..)

Baby In cakap, "kakak, awat lama tak balik? nak kena ni. dah la tak tepon mama.."

Aku?? Ekkk, terkedu-kedu nak jawab. Maap sayang. Kakak bizi..

Owh, bizikah aku?
Bizi apa najwa? Bizi menggedik sehingga terlupa pada mereka?
Haish, ampun ya allah.. (=.=')


Mama plak tanya, "kakak, balik kan minggu ni? Bawak balik angah sekali. Minggu depan dia exam tu. Jangan bagi dia merayap sangat.."

Zaaappppppppp, tersentap hati ni.

Aku, "ekkkk...mama, ekceli kakak ada seminar kat KL minggu ni. ESQ-SC2, angkatan pertama lagi tu. takleh balik la. minggu depan kakak balik.."

Dalam hati aku, macam nak meletup terpaksa cakap cmtu. Dah la esok aku nak p KL dah, langsung tak gtau kat mama..haish..(=.=')



Maaf mama, kakak salah. I love u more, more and most of the time. 
Kakak rindu jugak nak balik rumah.  :'( :'(

Percayalah, tiap masa, ketika dan saat, i never forget u. NEVER.
Always pray for our happiness..abah + mama + kami.. 



Nota kaki : Harap-harap mama tak baca blog aku. Kalo baca, eekkk, sentap mekk. Maaf mama, maaf.



I LOVE YOU, MAMA..

the only my beloved mama,
PUAN SITI RAMLAH BT SAID.



-
-

Hye readers, pray for my mama too ya? 

Mmuuuaaahhhhhhhhhhhhhh.... ♥♥♥♥♥♥♥♥



9 comments:

~cahaya~ said...

insyaAllah, amiin..:)
jgn lupe mama lagi tau..
parents ni, walaupun rindu takat mane pun diorang kat kita,mereka pendam dalam2..seniasa pahami dan berprasangka baik demi anak2 tercinta...
kalau tak diluah pada kita, rindu nya diluah pada orang lain..
hargailah rindu mereka tu, selagi kita boleh merasainya..:)
saya pun rindu..:)

najwa's said...

ye syg, tersentap ai td. :( :(
asyik niat je nak kol, last2 lupa. haish. :'( thanks ling. i lap u too..

cika said...

cika baru lepas tepon ibu cika kelmarin..but beliau pulak yg busi...

Sunah Mohammad said...

salam dear~

jangan sedih2 ye~ lepas ni kol la mama selalu kalau macam susah nak balik..:)

picairin said...

as salam
rasanya mereka faham kalau xbalek coz da keja...=)
ingatan buat parents kena ingat selalu..
paling limit skali ingatan dalam doa...
Allahualam~

Pembawa_Wacana said...

call la setiap minggu....rutin mingguan ...:)

Mama2Q said...

Kite pun rindu mama awaklah!! hehe

MarY_z said...

sedih plak bace :(

JuAn NaSir said...

makcik...pkul je najwa degil nehhh...=p