Wednesday, March 24, 2010

- = JAPANESE LANGUAGE = -

Tonite 1st time aku pegi blaja bahasa Jepun kat lab. Kelas tu Keyrol yg anjurkan merangkap dialah jd sensei kitorg.. hehe mula2 aku cm malas jek nk pegi..aku bukan minat sgt nk blaja bahasa ni..(tambahan lak aku xminat hero jepun yg mata2 sepet tu..lg la aku malas nk p)... Tp dengan niat utk mensupport kengkawan..aku p gak la..

My first experience..hehe aku bole katakan syok la gak bahasa jepun ni..terbahagi kepada tiga jenis tulisan : Hiragana, Katakana, dan Kanji. Sensei aku ckp Hiragana dan Katakana tu wajib kena blaja..n Kanji lak xwajib sebab tulisan dia terlalu banyak. Hiragana dan Katakana lak ada 50 sukukata jek..

ni aku attachkan tulisan Hiragana sebab malam ni aku baru blaja tulisan tu jek..:P
check it out..




TULISAN HIRAGANA

Ni lak cara untuk menulis tulisan hiragana ni :



Nk menulisnya pun kena ikut step by step...xleh main bedal jek tarik mn garisan dlu..so, ingat la betul ye..:P

Aku harap aku dapat blaja bahasa Jepun ni berterusan..xnk la hangat-hangat tahi ayam jek..
Then...wish me LUCK!! =)

p/s : kelas bahasa jepun aku tiap2 ari rabu..kul 8.30 mlm..bertempat di bilik meeting lab IPPT, USM...:P




No comments: